آشنایی با داستان‌نویسی جنایی

آشنایی با داستان‌نویسی جنایی

داستان یکی از قالب‌های ادبی محبوب است که قدمتی دیرینه دارد. در این میان برخی از داستان‌ها با پیروی از قالبی خاص امکان تجربۀ هیجانی مطلوب و تکرارپذیر را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. داستان‌های جنایی با تکرار فضایی آغشته به جرم و اکتشاف، فرصت چشیدن هیجانی ویژه را فراهم می‌کنند.

برخی از داستان‌های جنایی ما را با کارآگاه همراه می‌کنند و برخی با مجرم. گاهی از معضلات اجتماعی می‌گویند و گاهی وارد لایه‌های زیرین روانِ پریشان یک مجرم می‌شوند. برخی آثار هم بدون اینکه مشخصاً به‌عنوان یک اثر جنایی شناخته شوند، از عناصر این ژانر بهره می‌برند و داستانی گیرا و تأثیرگذار خلق می‌کنند.

در این وبینار زهرا بیت‌سیاح که نویسنده و مدرس داستان‌های جنایی است، با بررسی کوتاه چند داستان، شما را با چیستی ژانر جنایی آشنا می‌کند و از اهمیت آن در ادبیات و بازار نشر می‌گوید.

سرفصل‌های وبینار

  • آشنایی با ادبیات ژانری
  • آشنایی با ژانر جنایی
  • ریشه‌های ژانر جنایی
  • اهمیت ژانر جنایی
  • پرسش و پاسخ

این وبینار برای چه کسانی مناسب است؟

داستان‌نویس‌ها و علاقه‌مندان به ادبیات و داستان.

مدت وبینار چقدر است؟

۱ ساعت.

جلسه‌ها

سؤال‌های پرتکرار

خیر، نیاز به نصب هیچ نرم‌افزاری نیست. کافی است در زمان مقرر وارد همین صفحه شوی و روی دکمۀ ورود به وبینار کلیک کنی.
با هر دو می‌توانی. ولی برای اینکه جزئیات را بهتر ببینی، بهتر است از کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنی.
بله، ویدئوی وبینار، از ۷۲ ساعت بعد از برگزاری، در همین صفحه در دسترس کسانی که در وبینار ثبت‌نام کرده‌اند قرار می‌گیرد.
امکان دسترسی به ویدئوی وبینار؛ امکان دریافت فایل‌های تکمیلی وبینار؛ امکان حضور در وبینارِ زنده، در موعد مقرر، همراه با اطلاع‌رسانی و یادآوری‌های دقیق ایمیلی و پیامکی
کافی است روی دکمهٔ ثبت‌نام در وبینار کلیک کنید.
در زمان مقرر، ابتدا به حساب کاربری‌ات در یادِمی وارد شو و سپس از همین صفحه روی دکمۀ «ورود به وبینار» کلیک کن. صبح روز برگزاری نیز ایمیل و پیامک حاوی لینک ورود برایت ارسال می‌شود.

نظرها دربارۀ این وبینار

برای ثبت نظر لطفاً وارد حساب کاربری‌تان شوید.

سلام.
وقت به‌خیر.
نخستین‌بار است که در دوره‌های خانم بیت‌سیاح شرکت می‌کنم. بسیار بیانشان جذاب بود. متأسفانه در زمینۀ کتاب‌های جنایی مطالعۀ خاصی نکرده‌ام، تنها کتاب «هری پاتر» را مطالعه کرده‌ام. برای خانم بیت‌سیاح آرزوی موفقیت می‌کنم. همچنین از تیم «یادمی» برای برگزاری چنین نشست‌هایی سپاسگزارم.

سلام سلام. خوش‌حالم براتون مفید بوده.😌🌻