پیام تبریک نوروز را چطور بنویسیم

پیام تبریک نوروز را چطور بنویسیم

بهار نَم‌نَمک از راه می‌رسد. روزهای پایانی اسفندماه، روزهایی سرشار از شور و هیجان است. خانه‌تکانی می‌کنیم و غبار از اسباب و لوازم منزل می‌روبیم. لباس نو می‌خریم، سبزه می‌کاریم و هفت‌سین می‌چینیم. سال که تحویل می‌شود، نوروز را گرامی می‌داریم و به هم تبریک می‌گوییم. تبریک نوروز فرصتی مناسب برای برندسازی شخصی و همین‌طور معرفی برند کسب‌وکارهاست. خوب است پیش از آغاز روزهای شلوغ پایان سال، متن تبریک را آماده کنید. 

هیچ‌کس نمی‌تواند به‌تنهایی کسب‌وکاری را بسازد و برای ادامۀ مسیر نیازمند همراهی با همکاران یا کسب‌وکارهای دیگر است. اگر آزادکار (فریلنسر) هستید، از فرصت تبریک نوروز برای ایجاد روابط یا مستحکم‌ترکردن آن استفاده کنید. می‌توانید برای معرفی خود، به افرادی که آشنایی کمتری با آن‌ها دارید نوروز را تبریک بگویید و تلویحی پیشنهاد همکاری در سال آینده را مطرح کنید. تبریک سال نو فرصت مناسبی است که در یادها بمانید و بیشتر دیده شوید. پس برای نوشتن متن تبریک باید استراتژی خاص خود را داشته باشید.
کسب‌وکارها نیز آغاز سال جدید را به کارمندان، شریکان، مشتریان و سازمان‌های همکار تبریک می‌گویند، زیرا سال نو آغازی دوباره و فرصتی مناسب برای شروع برنامه‌های جدید است که می‌تواند به رشد کسب‌وکارها منجر شود. اما نوشتن متن تبریک عید چندان نیز ساده نیست، زیرا بخشی از استراتژی محتوایی هر مجموعه‌ای محسوب می‌شود. ممکن است از خود بپرسید: چطور متن تبریک نوروز بنویسیم که تأثیرگذار باشد؟ چگونه سال نو را به مشتریان خود تبریک بگوییم که به یادشان بمانیم؟ و بسیاری پرسش‌های دیگر که ذهنتان را مشغول می‌کند. در ادامه می‌کوشیم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم. 

 

چطور فرارسیدن سال نو را به همکارانمان تبریک بگوییم؟

امیدوارم شما جزو آدم‌های خوش‌شانسی باشید که همکاران خوبی دارند. داشتن همکاران خوب کمک می‌کند در مواقع لازم از آن‌ها مشورت بگیرید و حرفه‌ای‌تر کار کنید. معمولاً روابط صمیمانه‌ای میان دو همکار برقرار است، پس لحن متن تبریک به همکاران می‌تواند خودمانی‌تر باشد. وقتی می‌خواهید سال نو را به همکارانتان تبریک بگویید، لازم است از همراهی آن‌ها تشکر کنید و آرزوهای خوب برای سال جدیدشان داشته باشید. برخلاف نامه‌های رسمی یا تبریک نوروز به رؤسا و کارفرمایان، می‌توانید همکارتان را با جمله‌های محبت‌آمیز خطاب قرار دهید. متن تبریک نوروز به همکاران را می‌توانید با پیامک یا ایمیل بفرستید یا در حساب کاربری‌شان در شبکه‌های اجتماعی به آن‌ها تبریک بگویید. نوشتن این متن از بقیه آسان‌تر است. در ادامه چند متن تبریک را برای نمونه آورده‌ایم. می‌توانید از آن‌ها الگو بگیرید و متن مناسب را بنویسید. 

 

... عزیزم عیدت مبارک. یک سال دیگر در کنار هم کار کردیم. همکاری با شما برای من بسیار لذت‌بخش بود. در سال جدید، بهترین‌ها را برایت آروز می‌کنم. تنت سلامت، دلت شاد، لبت خندون، جیبت پر پول!

 

دوست عزیزم، نوروز مبارک. 
امیدوارم سال جدید برای شما و خانوادۀ محترم، سالی سرشار از شادی و موفقیت و سلامتی باشد. شما همیشه الگوی من و بقیۀ همکاران بودی. آرزو می‌کنم امسال هم مثل سال‌های قبل موفق باشی. همیشه شگفت‌انگیز بمان!

 

اگر مدیر هستیم، چطور برای کارمندانمان متن تبریک نوروز بنویسیم؟

کارمندان شما یک سال تلاش کرده‌اند تا همراه و هم‌پای شما کارها را پیش ببرند. آن‌ها در موفقیت کسب‌وکارها سهیم‌اند، بنابراین بسیار مهم است که در پیام تبریک نوروز به آن‌ها نشان دهید که قدردان همۀ زحماتشان هستید. از سوی دیگر، باید متن تبریکتان را طوری بنویسید که مشوق آن‌ها برای فعالیت سال آینده باشد. اگر فقط چند کارمند دارید، به شما توصیه می‌کنیم متنی ویژه برای هرکدامشان آماده کنید تا نشان دهید همکاری با آن‌ها برای شما بسیار ارزشمند است. این کار کمی زمان‌بر است، اما باعث ایجاد حس وفاداری در آن‌ها می‌شود. متن تبریک نوروز برای کارمندان باید لحنی ساده، صمیمی و انگیزاننده داشته باشد. متن تبریک کارمندان نیز بهتر است با ایمیل ارسال شود.

چند متن را برای نمونه اینجا آورده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها برای تبریک سال نو استفاده کنید.

همکار عزیز
امیدوارم نوروز، آغازی دوباره برای یادگیری و کسب موفقیت‌های جدید در کنار هم باشد. سخت‌کوشی و فداکاری‌های شما همکار محترم در پیشبرد اهدف مشترکمان ستودنی است. تعطیلاتی شاد در کنار خانواده را برای شما آرزومندم. 
نوروز مبارک

 

... عزیز
سال گذشته را در کنار هم به پایان رساندیم؛ سالی پر از نشیب‌ها و فرازها، غم‌ها و شادی‌ها و شکست‌ها و پیروزی‌ها. امیدواریم که در سال جدید نیز، به‌عنوان عضوی از خانواده‌مان، بتوانیم به اهداف مشترکمان برسیم. برایتان نوروزی شاد و سالی سرشار از خیر و برکت آرزومندیم.
سال نو مبارک

 

همکاران گرامی
از شما تشکر می‌کنیم که سالی دیگر را در کنارمان بودید. اگر تلاش‌ها و فداکاری‌های شما نبود، در این جایگاه نبودیم. بیایید در سال جدید نیز چالش‌ها را نادیده بگیریم و تغییراتی را که می‌خواهیم ایجاد کنیم. 
امیدواریم امسال برای شما و خانواده‌تان پر از سعادت و خوش‌بختی و شادی باشد.
عیدتان مبارک

 

عزیزانم
سال دارد نو می‌شود و زمان تغییر و ایجاد فرصت‌های جدید است. برای همۀ شما که عضوی از خانوادۀ ما هستید، آرزوی موفقیت و سعادت داریم. امیدواریم نوروزی شاد را سپری کنید. سال جدید و پس از تعطیلات، دوباره با سخت‌کوشی آغاز خواهیم کرد.
نوروز بر شما خجسته باد

 

همکاران عزیز من
عیدتان مبارک! خوش‌حالم که همکارانی چون شما را در کنارم دارم. تردید ندارم که در سال جدید نیز با تلاش خود به بهترین جایگاه‌ها می‌رسید و می‌درخشید. بابت همۀ زحماتی که در سال گذشته کشیدید، از شما تشکر می‌کنم. شما بی‌نظیرید!
امیدوارم امسال برای شما سالی سرشار از موفقیت و شادکامی و تندرستی باشد. سال گذشته را در کنار هم و با موفقیت پشت‌سر گذاشتیم، مطمئنم که سال جدید، دوباره می‌درخشیم و اتفاقات شگفت‌انگیزی در انتظارمان خواهد بود. 
همکار عزیزم، سال نو مبارک

 

چطور فرارسیدن نوروز را به مشتریانمان تبریک بگوییم؟

مهم نیست کسب‌وکار شما کوچک است یا بزرگ، نوپاست یا شناخته‌شده، خدمات ارائه می‌دهید یا محصول، به‌هرحال شما به مشتریانتان وابسته هستید و آن‌ها برای دریافت خدمات یا محصول به شما اعتماد کرده‌اند. تبریک نوروز فرصتی مناسب برای تحکیم و بهبود ارتباطاتتان است. 
اگر آزادکار هستید، می‌دانید که مشتریان یا کارفرمایان افرادی هستند که موقعیت‌های شغلی‌تان را تأمین می‌کنند. آن‌ها محصولات و خدمات را می‌خرند و هزینه پرداخت می‌کنند. برای تبریک نوروز به کارفرمایان، پس از آرزوی سالی خوش، باید متن را طوری ادامه دهید که آن‌ها بدانند مشتاقانه منتظر ادامۀ روابط کاری در سال جدید هستید. 
همچنین، باید اهدافی که ممکن است مشتریان و کارفرمایانمان در سال جدید داشته باشند، شناسایی کنید. این فرصت مناسبی است که به آن‌ها اطمینان دهید شما نیز می‌توانید برای رسیدن به این اهداف همراه آن‌ها باشید. 
برای نوشتن متن تبریک نوروز، فرقی نمی‌کند مشتری شما در چه جایگاهی است، لحن شما باید محترمانه، تا حدودی رسمی و همدلانه باشد. در ابتدای متن تبریک باید با عبارت‌های رسمی و محترمانه آن‌ها را خطاب قرار دهید.می‌توانید از اشعار زیبا و نقل‌قول‌های مرتبط با نوروز نیز در ابتدای پیامتان استفاده کنید. برای ارسال متن تبریک، بهتر است از ایمیل استفاده کنید، مگر اینکه راه ارتباطی از طریق پیامک و... باشد.
برایتان نمونه‌هایی می‌آوریم که با اندکی تغییر می‌توانید آن‌ها را برای مشتریانتان و شرکت‌های طرف قرارداد بفرستید. در این پیام‌ها نیز پیشنهاد می‌کنیم برای مشتریان خاص و قدیمی‌ترتان پیام‌های ویژه بفرستید. همراه پیام تبریک می‌توانید خدمات یا محصولات جدید خود را معرفی کنید و برای جلب توجه بیشتر مشتری‌هایتان، تخفیف‌هایی نیز برای خریدهای آینده در نظر بگیرید. 

 

... گرامی
در طول این سال‌ها، شما یکی از مشتریان گران‌قدر ما بوده‌اید و امیدواریم در آینده نیز باشید. داستان موفقیت ما بدون مشتریان وفاداری چون شما ناتمام می‌ماند. سالی پر از موفقیت را برای شما و مجموعه‌تان آرزومندیم. 
نوروزتان پیروز هر روزتان نوروز

 

... عزیز
سال‌هاست که در کنار هم کار می‌کنیم و برای رسیدن به اهداف مشترک، همدیگر را پشتیبانی کرده‌ایم. امیدواریم در سال جدید نیز در سفر موفقیت، همراه و هم‌یار ما باشید. سالی پُررونق و سرشار از موفقیت را برای شما و کسب‌وکارتان آرزومندیم. 
پیشاپیش رسیدن نوروز را به شما تبریک می‌گوییم.

 

... گرامی
فرارسیدن نوروز را به شما تبریک می‌گوییم. از شما تشکر می‌کنیم که در این سال‌ها به ما اعتماد کردید. مایلیم در سال جدید نیز بتوانیم خدماتمان را به شما ارائه دهیم. کاتالوگ محصولات جدیدمان را خدمتتان ارسال می‌کنیم. برای شما که مشتری عزیز ما هستید، تخفیف ویژه نیز در نظر گرفته‌ایم. به‌امید همکاری‌های بزرگ‌تر و بیشتر.
با احترام فراوان
سال نو مبارک

 

برآمد باد صبح و بوی نوروز 
به کام دوستان و بخت پیروز

مبارک بادت این سال و همه سال
همایون بادت این روز و همه سال

 

... گرامی
باعث افتخار ماست که توانستیم در سال گذشته خدمت‌گذار شما باشیم. در آستانۀ نوروز، از خداوند برای شما و مجموعه‌تان سالی سرشار از موفقیت را آرزومندیم. امیدواریم در سال جدید نیز مانند گذشته ببالید و کسب‌وکارتان هر روز بزرگ‌تر و قوی‌تر شود. 

 

چطور برای مدیران پیام تبریک عید بنویسیم؟

کارمندان بیشتر اوقاتشان را با همکاران و مدیران می‌گذرانند. خوب است به‌عنوان عضوی از خانوادۀ کاری، رسیدن نوروز را به آن‌ها تبریک بگویید. نوشتن متن تبریک برای مدیران شاید کمی سخت به نظر برسد. پیامی که برای آن‌ها می‌نویسید می‌تواند صمیمانه باشد، اما باید توجه کنید که کمی با پیام سایر همکاران فرق دارد. می‌توانید در این پیام همراهی خود با اهداف گروه را نشان دهید.

اگر بتوانید روابط دوستانه و در عین حال محترمانه‌ای با رئیستان داشته باشید، حضور در محیط کار دل‌چسب‌تر خواهد شد. تبریک نوروز می‌تواند فرصت مناسبی برای ایجاد ارتباط صمیمانه‌تر باشد. لحن این تبریک نیز باید رسمی باشد و بهتر است با ایمیل ارسال شود.

در ادامه نمونه‌های برایتان می‌آوریم که شما می‌توانید به‌تناسب موقعیتتان و با اندکی تغییر از آن‌ها استفاده کنید.

 

... گرامی
عیدتان مبارک. خوش‌حالم که توانستم یک سال دیگر با شما کار کنم و از شما یاد بگیرم. شما رئیس و همراه فوق‌العاده‌ای هستید. امیدوارم سال نو، سالی توأم با موفقیت‌ها روزافزون برای شما و خانواده‌تان باشد.
با مهر و ادب

 

سال نو بر رئیس عزیزمان مبارک. برای همۀ همراهی‌هایتان در سال گذشته سپاسگزارم. شما به من و بقیۀ همکاران اجازه دادید نظراتمان را با شما در میان بگذاریم و تشویقمان کردید با کار گروهی، اهداف مشترکمان را محقق کنیم. امیدوارم سال آینده نیز بتوانم در کنارتان باشم و از شما یاد بگیرم.
نوروز مبارک

 

سال نو را به بهترین رئیس دنیا تبریک می‌گویم. در سال گذشته بسیار از شما آموختم. امیدوارم سال آینده شما را در جایگاهی رفیع‌تر ببینم چون شما لایق‌ترین هستید. 
بهترین‌ها را برایتان آرزو دارم. 

 

رئیس عزیز
سال نو مبارک!
برای حمایت‌ها و همراهی‌تان در سال گذشته از شما تشکر می‌کنم. به‌زودی سال جدید با چالش‌های کاری فراوان از راه می‌رسد؛ اما با وجود رهبری مثل شما، تیم ما همۀ مشکلات را رفع خواهد کرد. همۀ ما به شما اعتماد داریم.
 شاد و سلامت و پیروز باشید!

 

... عزیز
عیدتان مبارک
سال دیگری در کنار شما و همکاران دیگر پشت‌سر گذاشتیم. شما الگوی من و بقیۀ همکاران هستید. از شما یاد گرفتیم در طوفان‌ها در برابر امواج مشکلات مقاومت کنیم و با رهبری و هدایت شما، کشتی‌مان را به ساحل امن برسانیم. خوش‌حالم که در سال جدید، دوباره فرصت دارم از شما یاد بگیرم. 
منتظر سالی پر از موفقیت و فرصت‌های جدید هستم.

 

حرف آخر

در این مقاله، سعی کردیم با نثری ساده و روان و بی‌تکلف نمونه‌هایی بیاوریم که با تمرکز بر حوزه‌های مختلف کسب‌وکارها آماده شده‌اند. ما دربارۀ پیام‌های تبریک متنی صحبت کردیم. شما می‌توانید با کمی خلاقیت، روش‌های جدیدی برای تبریک نوروز بیابید. اگر پیشنهادی داشتید، آن را در قسمت دیدگاه‌ها برایمان بنویسید.

دیدگاه‌ها

برای ثبت دیدگاه لطفاً وارد حساب کاربری‌تان شوید.