در این درس یاد می‌گیریم که چطور با استفاده از امکان جست‌وجو و جایگزینی در ورد، یای میانجی در متن را قبل از شروع ویراستاری به‌طور یکجا اصلاح کنیم.

دیدگاه‌ها

برای ثبت نظر لطفاً وارد حساب کاربری‌تان شوید.
سلا ببخشید من متوجه نشدم فرق تک کاراکتری و دو کاراکتری چیه؟ و اینکه دکمه کلیدی دو کاراکتری چیه؟ و اگر توی متن دو کاراکتری رو داشتیم مهمه که حتما تبدیل بشه به تک کاراکتری؟

تک‌کاراکتری: یک کارکتر واحد
دوکاراکتری: دو کاراکتر که در قالب یک کاراکتر نمایش داده می‌شه.

کلید پیش‌فرض نداره در صفحه‌کلید. می‌تونید در ورد براش کلید میان‌بر تعریف کنید یا از نرم‌افزارهای اصلاح صفحه‌کلید استفاده کنید.

بستگی داره به شیوه‌نامه و سیاست‌های کارفرما.

سلام و درود
من برای مجله‌ای قرار است مقالات را ویرایش کنم. به نظر شما سریا رو تک‌کاراکتری درج کنم یا دوکارکتری؟ اگر دوکارکتری درج کنم، به دلیل قلمی که آنها برای نمایش چکیدهٔ مقالات بر روی تارنماشان استفاده می‌کنند، این مشکل به وجود می‌آید که سریا فاصلهٔ زیادی با ه پیدا می‌کند و زشت می‌شود. حتی در برخی فونت‌ها، مثل Zar uni، در ورد هم این اتفاق می‌افتد.

می‌تونید تک‌کاراکتری درج کنید و بهشون پیشنهاد کنید موقع انتقال به وب‌سایت تبدیلش کنن به دوکاراکتری.
در هر حال، قبلش با کارفرماتون مشورت کنید.

من نفهمیدم که در سئو ه تک‌کارکتری باید بیاید یا دو کاراکتری. فکر کنم که بخشی از ویدئوی بالا تناقض داشت.

دو کاراکتری.

درود و وقت بخیر
۱. باتوجه به این‌که همزه روی کرسی «ه» در عربی بی‌معنیست و در فارسی هم سریا «ی» کوچک است و اصلا همزه نیست که آن‌را با همزه درج کنیم، گمانم منطقیست که در کیبورد استاندارد فارسی سریا را پیدا نمی‌کنم! برای درج آن در ورد از یونیکد Arabic Letter Heh With Yeh Above استفاده می‌کنم. دکمه‌ای در کیبورد استاندارد برای درجش وجود دارد؟
۲. از نظر دستوری درج سریای دو کاراکتری هم چندان صحیح به نظر نمی‌رسد و گویا به‌خاطر ملاحظات سئویی مجبوریم فعلا لحاظش کنیم. قلم‌های ویژۀ وب کدام‌ها هستند؟
سپاس از دوره خوبتان

درود بر شما

۱. دکمۀ پیش‌فرضی براش وجود نداره. با Keyboard Layout Manager می‌تونید کلید براش تعیین کنید.
۲. ایران‌سنس، وزیر، یکان و... .

سلام.
برای شناسایی ه ي از ctrl H استفاده کردم ولی شناسایی نکرد. چند کلمه به این صورت تایپ شده بود.

قاعدتاً باید پیدا کنه. احتمالاً دقیق همون کاراکترها رو تایپ نمی‌کنید.