در این درس با تنظیمات فونت آشنا می‌شویم. پنجرهٔ تنظیمات فونت امکان تنظیم اندازه و نوع فونت و توپر و کج و زیرخط‌داربودن و... را به ما می‌دهد.

دیدگاه‌ها

برای ثبت نظر لطفاً وارد حساب کاربری‌تان شوید.
سلام
فونت irlotus روی سیستم بنده به مشکلی برخورده. اینکه فتحه و کسره و ضمه را نشان نمی دهد و تایپ هم نمی کند. پاکش کردم و دوباره نصب کردم. افاقه نکرد. حتی ورد را پاک و نصب کردم. باز هم نشد. چه کنم استاد؟

سلام محمدحسین شاهسواری عزیز. فکر نمی‌کنم این مشکل به فونت ربطی داشته باشد. تنظیمی در نرم‌افزار وُرد وجود دارد که اعراب را نمایش می‌دهد یا نمی‌دهد. در Word Option در سربرگ Advanced در گروه Show document content باید تیک گزینۀ Diacritics را بزنید تا نشانه‌های اعراب نمایش داده شود. جالب اینکه با زدن تیک گزینۀ زیرش یعنی Use this color for diacritics می‌توانید رنگی متفاوت با رنگ متن برای اعراب‌های کل متن انتخاب کنید که به خوانایی و خطایابی کمک می‌کند. تصویر پیوست را ببینید.

Responsive image
سلام.
تنظیمات فونت چه لزومی دارد وقتی می‌توانیم تقریباً همهٔ این کارها را در بخش استایل‌ها هم انجام بدهیم؟! 🤔

سلام و ادب. ما ابتدا مبحث نظری دربارۀ فونت را در قالب یک سرفصل مجزا می‌گوییم و بعد در مباحث بعد به آن ارجاع می‌دهیم و حتی نکات تخصصی‌تر را اضافه می‌کنیم. با این روش، به‌صورت انباشتی‌تکراری، مباحث را مرور و تثبیت می‌کنیم و آموزش را پیش می‌بریم. فایدۀ مجزابودن مباحث این است که اگر کسی از دوستان مثل شما بر مبحث مسلط بود، می‌تواند از آن بگذرد و همچنین زمان درس‌ها نیز تا حد امکان، کوتاه خواهد بود.