SmartArt مجموعه‌ای از Shapeهای مختلف است که در یک گروه تنظیم شده است. سربرگ SmartArt Design و Format ابزارهای مدیریت SmartArtها را در اختیار قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها

برای ثبت نظر لطفاً وارد حساب کاربری‌تان شوید.
سلام.
وقت به‌خیر.
درحال ویرایش و صفحه‌آرایی کتابی هستم که در آن فرمول به کار رفته است. در بعضی از جاها زمانی که به فرمولی ارجاع می‌دهند، اعداد انگلیسی هستند و تغییر نمی‌کنند؛ درحالی‌که تعدادی از آن‌ها این‌طور نیستند.

سلام. لطفاً بفرمایید ارجاع به فرمول یعنی چه؟ منظورتان Cross-reference است؟ می‌توانید یک تصویر پیوست کنید؟

سلام.
وقت به‌خیر.
تمام دوره را به سؤال‌هایم جواب می‌دهید. روش درج فرمول در ورد چگونه است؟ یک بار در جلسۀ پرسش و پاسخ توضیح دادید، متأسفانه فراموش کردم. یک بار دیگر توضیح می‌دهید؟

سلام و ادب. برنامه ریخته‌ایم که کارگاه تعاملی پیش برود. برای همین از پرسش‌های شما خرسند می‌شویم و می‌کوشیم بهترین پاسخ را به آن‌ها بدهیم.

به سربرگ Insert بروید و از سمت راست آن، گزینۀ Equation را باز کنید. در گالری‌اش چندین نمونه بر اساس انواع فرمول‌ها پیشنهاد داده. یکی را انتخاب و اصلاح کنید. می‌توانید Insert New Equation را انتخاب کنید تا فضای خالی به شما بدهد. پس از درج Equation، می‌توانید از سربرگ Equation با استفاده از ابزارهای متنوع موجود، فرمول دل‌خواهتان را تنظیم کنید. حتی این امکان وجود دارد که با موس یا قلم نوری فرمول دل‌خواهتان را بنویسید و ورد خودش آن را به کاراکتر تبدیل کند: Ink Equation. راستی میان‌بر درج فرمول هم = + Alt است.

Responsive image
درود بر شما.
جناب حیدری‌ثانی، برای اینکه اسمارت‌آرت‌ها و نمودارها در هر همان صفحۀ خودش ثابت بماند و با هر تغییر جابه‌جا نشود، چه راهکاری می‌دهید؟

سلام خانم نوروزی.
روی اسمارت‌آرت یا نمودار کلیک کنید و از سربرگ Format گزینۀ Wrap Text را انتخاب کنید. حالا یکی از این دو کار را می‌توانید انجام دهید:
۱. انتخاب گزینۀ اول: In Line with Text؛
۲. یا انتخاب گزینۀ Fix Position on Page اگر گزینه‌های دیگر غیر از In Line with Text را انتخاب کردید.

Responsive image
سلام.
ای کاش برای درج اسمارت‌آرت‌ها از یکی دو کتاب که صفحه‌آرا از این قابلیت استفاده کرده مثال می‌زدید.
این‌طوری کاربرد مطالب این درس بیشتر محسوس می‌شد.

سلام و ادب.
استفاده از اسمارت‌آرت‌ها بسیار رایج است. چند تصویر در پیوست می‌گذارم.

Responsive image Responsive image Responsive image