در این درس، روش اصلاح فاصله‌های اضافه و اینترهای اضافه را می‌آموزیم و در پنجرهٔ Replace تمرین می‌کنیم. همچنین مراقب خطاهای دستورکلی در این تغییرات هستیم.

دیدگاه‌ها

برای ثبت نظر لطفاً وارد حساب کاربری‌تان شوید.
سلام. اگر بخواهیم برخی از فصل‌ها، مثلاً فهرست و منابع، از یک سوم صفحه شروع شود باید استایل جدید تعریف کنیم یا می‌شود هدینگ یک بدهیم مثلاً، و دستی تنظیم کنیم که بیاید پایین‌تر؟

سلام‌ها به شما.
کار دقیق این است که استایل جدید ساخته شود؛ اما اگر فقط یک یا دو جا به این تنظیم نیاز دارید، شاید نصرفد که برایش استایلی بسازید و می‌شود روی همان استایل هدینگ یک، تنظیمات مد نظرتان را اعمال کنید.
به‌هرحال اگر این راه میان‌بر را انتخاب کردید، مراقب باشید و بدانید که با تغییر استایل هدینگ یک، ممکن است تنظیمات دستی شما از بین برود.

درود.
می‌خواهم به سرفصل‌های اول هر فصل از طریق استایل‌ها به‌اندازهٔ نصف صفحه فاصله بدهم. مشکل این است که اندازهٔ قبل و بعد بندها بر اساس پوینت است نه سانتی‌متر. از کجا بفهمم چند پوینت نصف صفحه می‌شود؟ یا هر سانتی‌متر چند پوینت است؟

سلام و ادب.
هر پوینت برابر با ۰٫۳۵۲۵ میلی‌متر است و هر سانتی‌متر ۲۸٫۳۶ پوینت است. در قطع رقعی با حاشیۀ صفحۀ ۲٫۵ سانتی‌متر از بالا و پایین، اندازۀ کادر متن می‌شود ۲۰ سانتی‌متر و برای اینکه متنتان از وسط صفحه شروع شود، باید فاصله با قبل را ۲۸۳ پوینت تنظیم کنید.

Responsive image
سلام.
فرموده‌اید که اینتر دومِ پانوشت را نمی‌شود با دستورکلی اصلاح کرد، چون اینتر اصلیِ خود پانوشت است و باید دستی اصلاحش کرد.
به‌نظر توضیحتان قدری ابهام دارد.
در فیلم هم در میان پانوشت‌های فایل تمرینی‌تان، فقط یکی از آن‌ها اینتر دوم داشت.
به‌نظرم این قسمت از فیلم قدری مبهم است. دستِ‌کم برای من که این‌طور بود.

سلام‌ها به شما.
تصویر پیوست را ببینید. در انتهای پانوشت ۲۷۶ و ۲۷۸ یک اینتر وجود دارد. این اینتر، اینتر پیش‌فرض هر پانوشت است. هر پانوشتی باید حتماً در انتهایش یک اینتر داشته باشد و اگر امتحان کنید، اصلاً نمی‌شود این اینتر را پاک کرد. به این می‌گوییم اینتر اصلی پانوشت.
حالا بین پانوشت ۲۷۷ و ۲۷۸ را ببینید. یک اینتر اضافی خورده است. اینتر اضافه همان است بعد از نقطه آمده. اینتر اصلی هم آخرین اینتر پانوشت ۲۷۷ است؛ یعنی همان که در سطر خالی درج شده.
چرا نمی‌شود این دو اینتر را با یک اینتر ریپلیس کرد؟ چون موقع ریپلیس باید دو اینتر پاک شود و یک اینتر جدید به‌جایش درج شود. اما دو اینتر را نمی‌شود پاک کرد؛ چون یکی‌شان اینتر اصلی پانوشت است که تغییرناپذیر است.
متوجه شدید؟

Responsive image