باید برای تولید فایلی استایل‌بندی‌شده زمینه‌سازی کنیم. همچنین می‌توانیم فایل بدون استایل را با ابزارهای Select text و Replace آماده‌سازی کنیم.

دیدگاه‌ها

برای ثبت نظر لطفاً وارد حساب کاربری‌تان شوید.
متن مشابه که در فیلم فرمودید چه بود؟
متن‌هایی که استایل یکسان دارند یا،
متن‌هایی که از لحاظ ظاهری شبیه هم‌اند؟ (مثلا متن‌هایی که از پاراگراف قبلی، 6پوینت فاصله دارند؛ بدون اینکه استایل یکسانی داشته باشند.)

به تعبیر دیگر select text with similar formating روی کدام‌یک از این دو عمل می‌کند؟

جناب آقای مهدوی عزیز، اولین معیار برای تشابه، تشابه در استایل‌هاست. بعد از آن، وُرد سراغ بررسی مؤلفه‌های دیگر می‌رود. بنابراین اگر دو متن ظاهر مشابه داشته باشند اما استایلشان فرق کند، مشابه نیستند؛ اما گاهی که دو متن استایل مشابه دارند، ولو بعضی ویژگی‌ها مثل فاصله‌خط یا رنگ فونت هم در آن‌ها متفاوت باشد، مشابه در نظر گرفته می‌شوند.

سلام. خسته نباشید. کلیدهای میان‌بر را که ابتدای ویدیو گفتید، چگونه تنظیم می‌کنید؟

سلام و ادب جناب سعادتی عزیز.
برای درج میان‌بر برای استایل‌ها، باید روی استایل راست‌کلیک کنید و گزینۀ Modify Style را انتخاب کنید. بعد از قسمت Format در پایین سمت چپ، گزینۀ Shortcut Key را انتخاب کنید. بعد در پنجرۀ جدید در قسمت Press new قرار بگیرید و میان‌بر دل‌خواهتان را بگیرید تا خودش آنجا درج شود (لازم نیست تایپش کنید). حالا اگر می‌خواهید این میان‌بر روی فایلتان قرار بگیرد،‌ باید از منوی Save changes in نام فایل خودتان را انتخاب کنید. در نهایت دکمۀ Assign را بزنید و بعد از پنجره خارج شوید. این میان‌بر در فایلتان برای استایل مدنظرتان درج شد. اگر می‌خواهید میان‌بر در تمام فایل‌های شما، البته در سیستم خودتان، درج شود، باید از از منوی Save changes in گزینۀ Normal را انتخاب کنید. دقت کنید که در این صورت، این میان‌بر روی فایل نخواهد افتاد.

Responsive image
درود بر شما.
آقای حیدری‌ثانی، اگر در متنمان دو نقل‌قول پشت‌سرهم بود، می‌توانیم در هردوی آن‌ها استایل کوت بیندازیم یا به‌لحاظ زیبایی‌شناختی باید هردو نقل‌قول باهم متفاوت باشند؟

سلام و ادب. باید روی هر دو استایل Quote بیندازید. برای اینکه دو نقل‌قول متمایز شود، بین دو نقل‌قول فاصلۀ پاراگراف بیشتری ایجاد کنید.