اگر کارفرما یا همکارمان فونت‌های ما را نداشت،‌ باید فونت‌ها را با او به اشتراک بگذاریم یا در فایل Embed کنیم.

دیدگاه‌ها

برای ثبت نظر لطفاً وارد حساب کاربری‌تان شوید.
سلام و ادب. دو سؤال دارم: ۱. لطفاً فونت‌هایی را معرفی بفرمایید که در فایل پی‌دی‌اف می‌تونیم آن‌ها را کپی کنیم و به‌درستی در وُرد جایگذاری می‌شوند.
۲. برای اینکه سندی را که با قلم برتر تایپ شده،‌ بتونم به همان صورت به کارفرما نشون بدم، آیا تنها راه اینه که پی‌دی‌اف آن را برایش بفرستم؟
خیلی ممنون.

سلام‌ها به شما آقای غفاری.
۱. منظورتان از پرسش اول را درست نفهمیدم. اگر منظورتان این است که متنی را از داخل پی‌دی‌اف کپی کنید و خراب نشود، این به فونت ربطی ندارد؛ مربوط به روشی است که نرم‌افزار پی‌دی‌اف‌سازتان آن پی‌دی‌اف را ساخته. در بعضی پی‌دی‌اف‌ها می‌شود متن را کپی کرد و در بعضی نه.
۲. بله. راه دیگری ندارد. مگر آن‌ها هم نرم‌افزار قلم برتر را خریده باشند. فقط در این صورت می‌توانید فایل ورد بفرستید. یا هم می‌توانید فونت متن را از قلم برتر به فونت مشابه مثلاً از مجموعۀ Ir تغییر دهید و فایل ورد را بفرستید تا ببینند.

سلام.
ممکن است این سؤال برای کاربر پیش بیاید که وقتی می‌تواند فقط فونت‌های استفاده‌شده را جای‌گذاری کند، خب پس چرا توصیه فرمودید که تیک گزینهٔ اول را نزند؟! آن هم در حالی که خود وُرد هم گفته است که فعال کردن این گزینه برای کاهش حجم فایل بهتر است.

سلام و ادب. ظاهراً منظورتان این بوده: «... فقط کاراکترهای استفاده‌شده را جای‌گذاری کند...»
با زدن تیک گزینۀ اول یعنی Embed by the characters used in the document فقط نویسه‌هایی امبد می‌شود که در فایل استفاده شده. اگر من مثلاً از ی استفاده نکرده باشم، این نویسه امبد نمی‌شود. این کار باعث می‌شود فرداروزی اگر دریافت‌کنندۀ فایل خواست متنی را اضافه کند و داخلش ی بود، این ی به‌درستی نشان داده نشود. برای همین عرض کردم این تیک را نزنیم؛ همان طور که به‌صورت پیش‌فرض خود ورد آن را نزده؛ گرچه توصیه‌اش کرده است.

احسنت. به جزئیاتی توجه می‌کنید که نشانهٔ تجربهٔ شما در این حرفه است.

سپاس.

قلم‌برتر را اگر Embed کنیم و سیستم گیرنده قلم‌برتر نداشته باشد، چه می‌شود؟

سلام آقای سعادتی عزیز. فونت‌های قلم برتر برای نمایش‌داده‌شدن به نرم‌افزار قلم برتر نیاز دارند. روی سیستم مقصد، متن دیده نخواهد شد؛ مگر اینکه فونت متن را به چیز دیگری تغییر دهند. گاهی هم به‌صورت خودکار با یکی دیگر از فونت‌های سیستمی نمایش داده می‌شود که موجب می‌شود گیرندۀ فایل گمان کند شما متن را به همین شکل و با فونتی نازیبا صفحه‌آرایی کرده‌اید.